sâmbătă, 8 decembrie 2012

Brazi de Craciun


A venit si iarna , si odată cu ia  si fuga după brazi  de împodobit .


Ca si multi altii am aceiasi dilemă , ce brad să aleg , mare , mic , în ghiveci , artificial, natural- taiat etc.
Când eram mic aveam brad de Craciun în fiecare an , brad natural ales direct din pădure pe alese :)) , era o plăcere să mergem la pădure cu bunicu si să tăiem bradul de Crăciun .
Atunci nu aveam atâtea posibilităti ca acum , acum avem brazi artificiali care poti săi refolosesti câtiva ani la rând , nu fac mizerie ca cei naturali căzândule acele , faci o economie de bani la refolosirea lui ulterior .Ce nu ai la cei artificiali ?  
Nu ai mirosul specific de brad , știu că sunt spray-uri cu miros asemănător dar nu e tot una cu cel emanat de unul natural .
Si nu în ultimul rând nu e ace-as senzație care o ai cu unul natural , altfel parcă e când te uiți la unul natural alta e senzația .
Pe partea cealaltă avem de ales între natural tăiat și natural în ghiveci . 
Dacă ținem mult la natură luăm în ghiveci fiindcă putem ulterior săl plantăm în pădure sau alt loc , nu le cade pinii deci rezolvăm și partea cu mizeria și sunt proaspeți cât considerăm săi ținem în casă .Cei tăiați oferă aceeasi senzație ca și cei în ghiveci numai că perioada lor de viată să zic asa e scurtă .
Putem lua măsuri de a le prelungi viata și săi ajutăm săsi păstreze prospețimea prin punerea lor într-un ghiveci special în care punem apă , sau putem improviza dintr-un pet de 2,5 l  care-l tăiem șil umplem cu apă pe jumătate în care punem brăduțul cu rădăcina , sau cum mai făceau bunicii mei , împlântau în rădăcina bradului un cartof de mari dimensiuni .
Câțiva ani am avut artificial , dar anul acesta am să reiau tradiția și am să aduc un brad natural , probabil unul în ghiveci care după sărbători am să-l plantez împreună cu Karina ( fetita mea ), pe lângă faptul că îi insuflu dragostea de natură e și o activitate în familie plăcută  .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu