marți, 2 octombrie 2012

Prima zi de puscarie

Da prima zi de pușcărie , dap, pușcăriaș la o pușcărie din Suedia.
Na glumesc și eu , doamne ferește , da prima zi cu treaba în interioru unei pușcării de aici din Suedia,o pușcărie în care deținuții sunt la semiliber dacă pot zice asa.
Aici dacă te-a prins beat la volan ajungi la aceasta pușcărie  dacă furi asa minor sa zicem la fel ajungi aici, dacă dai o palma la careva ajungi aici , și exemplele pot continua.
Primul lucru care îl observi e ca pușcăriașii se plimba în voie pe afara și prin incinta.
Al doilea lucru e ca nu au costumație de pușcăriaș ci sunt cu hainele lor de acasă.
Au o brățara care li se aplica pe picior când sunt încarcerați , defapt se prezintă singuri aici , sentința o așteaptă acasă și când o primesc, (asta putând fi și la patru cinci luni diferență față de judecata), vin singuri, dar referitor la brățara , e un emițător care le permite deținuților sa se plimbe prin jurul închisorii pana la o distanta de un km.
Au camere unde maxim 2 sau 3 stau, televizor , săli echipate cu mese de pingpong, săli de culturism dotate fain, eu când leam văzut parcă am avut o strângere de inima mai ales la echipamentul de box , dar spre uimirea mea nimeni nu era dispus sa tragă de ”fiare” sau sa se antreneze la sacul de box .
Au cafea la dispoziție sa-și facă și altele , dacă dau cu matura pe acolo sau fac alta munca sunt plătiți .
Asa dacă treci pe acolo și nu vezi gardienii în uniforme ai zice ca e un cămin de nefamiliști .
Celor de alta naționalitate decât suedeză care nu știu suedeza li se preda gratuit ore de suedeză , sau alții fac ore de legislație . alții de psihologie .
Printre ei am întâlnit și un roman , care avea de stat 4 luni ca furase o mașină cu cupru  , zicea ca e de prin zona porților de fier , și prin Suedia de vreo 7 ani cu familie cu tot .
De altfel  Sârbi , Rusi și Polonezi am văzut pe acolo dar și Suedezi - majoritatea.
Ma întreb dacă acasă ar fi ceva de genul acesta , cam ce ar fi , mai ales ca eu știu ca la noi sunt multi care prefera sa stea la pușcărie decât afara din cvasi motive .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu